2013-03-14

Piquillo paprika fyllda:: Pimientos del piquillo rellenos


Ja, jag vet, du säger Spanien och du tänker på TAPAS! Vi älskar tapas! Och jag beslutade att öppna "tapas sektion" för att visa er olika möjligheter du ha dessutom patatas bravas ;)

Ingredienser (4 st)


  • 6 piquillo-paprikas (de brukar att komma i en burka med olja)
  • 2 små tonfisk burkar (100 gr)
  • 1 sockermajs msk
  • 2 majonnäs tsk
  • 30 ml grädde
  • svart peppar
Elaboration
Välja en skål (inte för stor) och töm tonfisk burkarna i skålen. Jag skulle vilja säga att även tonfisk i vatten är mer hälsosam, jag föredra tonfisk i olja. Jag dränerar tonfisk i ett durkslag så jag slipper den maximum oljan men tonfisk håller oljasmak.
Nu, tillägg sockermajs och majonnäsen och blanda dem.
Ta en piquillo-paprika och fyll den med blandningen av tonfisk, sockermajs och majonnäs. Använda en tesked för att hjälpa. Gör samma med resten av paprikorna.
Nu kan du antingen avsluta här eller uppträda som en spansk tapas gourmet och gör en sås. Tillägg 2 piquillo-paprikor i mixer skålen. Tillägg grädde och finmala det. Om du känner den för gräddig, tillägg peppar. Däremot, om du känner som såsen måste blir lättare, tillägg mer grädde. När de är gjortt, jag alltid tillägger lite svartpeppar i såsen så det blir lite kryddig!
Det ta bara 10 minuter! Ta en öl eller ett vit vin och gör den bli lysande. Uppskatta de spanish kitchenetters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...