2013-05-18

Choklad och kokos biter :: Mordiscos de chocolate y coco


Det finns många studier om choklad och hur de gör dig att må bättre. Men eftersom jag är ekonom och jag förstår inte ett ord om vetenskap (ärligt, jag bryr mig inte heller). Jag bara äter choklad och känns underbart. Faktiskt vi behöveeeer att äta lite choklad efter middagen för att känna måltiden är klar.Häromdagen läste jag en bok om choklad som min pojkvän gav mig på min födelsedag förra året (och han har tiggt mig om och om igen för att laga något från det) och jag hittade ett mycket enkelt recept att göra vår kväll choklad biter mycket välsmakande ;)
Ingredienser (10-14 enheter)

  • 200 gr mörk choklad
  • 125 gr mandlar
  • 50 gr riven kokos

Elaboration


Ta en skål och bryt chokladen i bitar. De behöver inte vara små alls, följde jag bara kvadraterna på chokladkakor är indelade i. Välj sedan en pott där skålen kan passa. Fyll i den med vatten. Var försiktig eftersom du kommer att behöva införa skålen i potten så om du lägger för mycket vatten kan det häller. Låt vattnet koka upp och choklad smält.

 Som ni kan se, använde jag en skål med inga handtag vilket innebär att om man tar bort det från det kokande vattnet var en mardröm: Jag brände mina händer, bestämde jag att använda en kläder men fungerade inte det eftersom det blev blött så kokande igen och jag försökte även med matlagning bromsok ... Jag hamnade bränna min hand, men jaha.

Under tiden, ta mandel (jag använde oskalade ettor) och gör små bitar av det. Jag gjorde med mina händer, men du kan snabbt krossa den med en mortel eller något liknande. Täck mandel med smält choklad.

Tillsätt kokos och blanda ihop allt. Resultatet är en slags vätskeblandning eftersom chokladen fortfarande är varmt så täcka behållaren och sätta i frysen i 10 minuts.Efter denna tid, kommer du att se choklad blandningen är mer konsekvent så att du kan arbeta med det. För att göra choklad biter du bara behöver en sked. Täck en bricka eller annan behållare med bakplåtspapper. 

Ta en sked av blandningen och placera den i brickan. Gör samma sak tills du är klar med chokladen.

Sätt biterna i frysen i 1 timme minst tills du bestämmer att du äter det. 
Den sista touch är att lägga lite mer kokos på toppen av choklad biter som en dekoration och du har det! Är det inte lätt spanska Kitchenetters?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...