2013-07-31

Grön sparris dukar :: Pañuelos de espárragos verdes




Eftersom jag är på diet och jag främst har fisk och kyckling, måste jag avsluta mina måltider med en sida tallriken. Och, jag säger er, jag börjar bli trött på sallader. Fisk med sallad, kyckling med sallad, allt med sallad. Så jag bläddrade runt: Internet, böcker, etc, och jag hittade denna sunda recept baserade på sparris (som ni kanske vet, sparris är diuretika;). Du behöver inte nämna att detta är också en perfekt appetitive maträtt!

Ingredienser (3-4 px) 

  • 13 skivor sandwichbröd
  • 39 enheter av grön sparris
  • 1 ägg
  • 15 ml vinäger
  • 0,5 dl solrosolja
  • En nypa salt

Elaboration
Låt oss börja med sandwich bröd. Du kan redan köpa skorpa mindre bröd, men eftersom det är dyrare att du kan ta bort skorpan och hålla den för att göra gazpacho, till exempel. Ta en rulle och mosa varje brödskiva.

Som sparris och bröd kan vara lite torr i munnen, kommer vi att lägga lite majonnäs. Men vi kommer att göra hemgjord majonnäs!
Bryt ägget i en behållaren. Tillsätt solrosolja, vinäger och nypa på salt. Nu sätter mixern på botten av krukan och slå på den. Rör inte mixern tills alla ingredienser blandas och blandningen börjar att emulgera. På denna punkt kan du höja mixern lite och flytta den upp och ner 5 gånger. Det är en mycket viktig sak att undvika att ha en flytande majonnäs.

Det är dags nu att göra sparris dukar. Greppa en mosad skiva bröd, måla ytan med majonnäs och tillsätt 3 sparris. Visa sparris inverterade: topp-till-botten så att de ser trevligare. 
Vik ena sidan med den andra och skruva fast den med en pinne. Håll bygga resten av duken.
Förvärm ugnen 180oC. Visa sparris dukar på en bricka och lägg den i ugnen för att steka i 10 minuter.
När detta är gjort halvera dem och de är redo att äta!

Njut av er Spanska Kitchenetters!



Font: Isasaweis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...