2013-08-15

Yoghurt och orange cocktail

Jag är inte alltför fan av drinkar (och ja, detta är ett recept på dem haha). Det är därför jag hittar alltid mig själv att köpa olika flaskor av alkohol, sirap och andra tyger och bara använda några milliliter av varje produkt. Vad händer efter allt? Antligen allt går ut eller är begravd bort någonstans i köket.

Men här kommer jag att ge dig en bra alkoholfri cocktail gjord med ingredienser som jag är säker på att ni alla har i ditt kök!

Ingredienser

* 200 ml pressad apelsinjuice
* 20 gr av honung
* 75 gr av naturell yoghurt (utan socker)
* 0,5 ml av kanel
* Is

Elaboration
Pressa apelsinerna. Jag behövde 2 för 200 ml. Överför apelsinjuice till mixaren. Tillsätt honung och yoghurt. 

Genast ta några isbitar och introducera dem i mixaren och ... SHAKE IT, SHAKE IT! 

Du måste fortsätta göra det under minst 5 minuter eftersom du behöver för att få det kallt och, dessutom, att ingredienserna blandas allt ihop.

Servera drycken i två glas och hade lite kanel på toppen. 


När jag gjorde det till min pojkvän att han var som: "Ehem, yoghurt och apelsin, är du säker? Kanske finns det för mycket kanel?." Uppenbarligen var han svamlade eftersom när han smakade det han just sagt att det var härlig.

Missa inte det och prova denna cocktail, perfekt för sommarsäsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...