2013-09-16

Kycklingvingar med wasabi :: Alitas de pollo con wasabi



Ingredienser (2 px)

- 4 kycklingvingar
- 2 msk sweet senap

- 2 tsk wasabi (om du köper wasabi pulver)
- 50 gr ströbröd
- Olivolja

Elaboration

Jag hade bara fyra vingar eftersom vi ville att de skulle vara den andra tallriken i vårt hem-menyn. Först, se till att du rengör dem mycket väl. Genom att rengöra menar jag att bli utanför "taskig" hårstrån. Sedan smet kycklingen i ströbröd och lägg dem på ugnsplåten. Koka dem i 15-20 minutos 200 º C.



Under tiden kan du börja förbereda såsen. Blanda 2 msk senap med 2 tsk wasabi. Jag köper alltid Blue Dragon wasabi pasta, vilket är 3,5 - 4 € beroende på affären du köper det (du hittar den i ElCorteIngles, Carrefour, eller i Carritus.com. Märk väl att wasabi är mycket kryddig så bara lägga rätt mängd av det.


Smet med wasabi sås bara en sida av varje kyckling vinge. Sätta dem igen på bakplåt (jag använde en behållare eftersom papperet jag använt tidigare var alltför fet) och koka dem igen i 5-10 minuter.


Och voilà! Min kära pojkvän försökte dem innan jag gjorde och hans första reaktion var: WOW, min mun bränner! Men efter första tuggan han gillade dem, och de var snyggt kryddig. Så här är en annan typ av exotiska recept att göra vanliga kött annorlunda;)

Hoppas du gillar dem, spanska Kitcheneters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...