2013-09-24

Spanska chorizo makis :: Makis de chorizo español


Jag letade efter plockmat för min lilla kusin födelsedagsfest när jag såg en makis bild . Jag var på väg att skriva hur jag gör sushi hemma ( som vissa av er kanske vet att vi har vår fredag ​​sushi kväll hemma ;) ) men då jag tänkte att du kanske redan vet hur man gör det . Då undrade jag själv vad vi , spanjorer , kan fylla sushi makis med vilka spanska produkter och voila! Den idé av chorizo ​​rullarna kom till mitt sinne . Jag försökte det och arbetade , så här har ni receptet :

Ingredienser

  • 60 gr lök
  • 60 gr chorizo
  • 20 ml olivolja
  • 2 ägg
  • en tomat
  • En tum av salt
Elaboration

Först av allt ska vi göra vårt spanska sojasås ;) Tvätta tomat och skala den . Riv tomaten och tillsätt 10 ml olivolja och en nypa salt . Blanda ihop allt och lägg undan.

Nu, det är dags för de spanska makis.

Steg 1 : fyllningen
Låt oss börja med löken eftersom det tar lite längre tid att steka . Hacka den och tillsätt 10 ml olivolja i kastrull . Värm och steka löken i låg temperatur. Skär chorizo ​​i bitar. 

De kan ha samma storlek som lök bitar. Ju mindre du gör dem lätare att skära makis senare.
Nu lägger chorizo ​​i stekpannan med löken. Du kommer snabbt att märka den smarriga lukten av chorizo ​​i hela köket!

 
Steg 2 : tång
Detta steg är så enkelt som att göra creppes men med bara ägg! Vispa äggen. Om du inte är bekant med receptet slå ett ägg i en behållare och den andra i den andra behållaren så att du kommer att få 2 tång från ett ägg. Ta en annan kastrull (eller rengör den du använt tidigare) och tillsätt lite olivolja (5 ml) och värma den. Häll en av den tidigare uppvispat ägg där och laga den. Vänd det för att laga den andra sidan. Gör samma sak med det andra ägget .

Steg 3 : valsning och göra makis
Förläng omelett - Creppe - tång i en tallrik. Sätt fyllningen i mitten av den och rulla den! Du bör få en roll som den på bilden. Skär i bitar.

Nu öppnar ett gott vin (rött eller vitt, du väljer ;) ), blöt chorizo ​​makis i tomatsås och du har fått den perfekta middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...