2013-10-05

Matlagning Verktyg: Min nya tekanna

Svart och snygg, min nya tekanna placeras i mitt kök som om det var den mest värdefull grejen. Den matchar perfekt med resten av apparater eftersom de är svarta färg (jag brukade ha ett vitt kök innan jag flyttade till det nya huset). Nu skulle jag vilja att ha perfekt engelska köket för att placera den där.

Iaf, har den nya tekannan fick sin plats. Jag tycker synd om 100 kr svenska tekannan och jag måste säga att det fungerade perfekt under mer än 3 år nu. Även om jag kommer att hålla det borta, jag använder vattenkokaren framdeles.

Svenska tekanna vs. Kalrstein tekanna

Något jag inte gillar är att det är ganska tungt, speciellt när man bara kokar vatten för en kopp te.
Men de saker jag älskar mest är när du serverar det kokande vattnet: det spilla inte och tekannan är alltid torr på utsidan. Inget mer att torka efter varje användning!


Nu ska vi ta en kopp te och slappna av oss själva med den nya Klarstein vattenkokaren :)

PS: Tack vare Tea Time In Wonderland för tävlingen i hennes webbplats. Detta är hur jag vann vattenkokare: D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...