2013-10-27

Spöklik frukost :: Desayuno fantasmagórico

I Spanien har vi (eller jag borde säga att jag) firar inte Halloween på det amerikanska sättet. Däremot kan jag inte motstå mig till någon Halloween recept jag hitta på nätet .

I själva verket, när jag tänker på Halloween jag länka snabbt den fest till barnen och jag kan se mig själv ordna fester för ett knepig galet gäng av 7 år gamla barn som är klätt ut sig som Frankenstein, Casper eller andra tecken.

Oooooch, skulle jag börja dagen med en mycket skrämmande hälsosam frukost.

Var uppmärksam eftersom dina barn kommer att flippa ut!



 

Ingredienser (4 enheter)
  • 4 skivor sandwichbröd
  • 1 mogen tomat
  • Olivolja
  • 3 skivor ost
  • 4 urkärnade svarta oliver

Elaboration
Ta brödskivorna och rosta dem. Skär tomat i halv och skrubba det över hela ytan av brödet. 

Detta är den katalanska sättet "Pa amb tomàquet" (bröd med tomat). Tillsätt lite olja på och det första steget är gjort.


Nu, låt oss bygga spöken (nu minns jag Casper haha!). Ta en skiva ost och kär till halva centimeter remsor. Du kan klippa cirka 10 remsor för varje brödskiva. 

Placera dem strategiskt så att de ser ut som ett bandage.

Men ett spöke med inga ögon att titta på dig är inte en riktig spöke boooo! Ta en oliv och halvera den. Ge varje spöke hans ögon!

 
Lyckliga spöklik Halloween till alla!

Font: Cocina ahorro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...