2013-11-24

Zucchini pannkakor :: Tortitas de calabacín

En mycket snabb daglig recept som du kan omedelbart älska!

Ingredienser ( 4 px )

  • 1 zucchini
  • 1 vitlöksklyfta
  • 3 msk mjöl
  • 2 ägg
  • persilja
  • En yoghurt
  • 5 ml olivolja
  • 1/2 tsk oregano
  • 1/2 tsk salt

Elaboration
Låt oss börja med det tråkiga plikt att tvätta zucchini noga och bli av med ytterligheterna. Nu, i stället för att skära zucchinin i små bitar vi kommer att riva dem. Jag använder alltid en från IKEAs. Det fungerar perfekt för hård mat (jag även använda den för att göra morotskroketter ;)


Låt den rivna zuchinni i en skål. Nu tvätta och hacka persiljan. Gör samma sak med vitlöken efter du har skalat den. Lägg till dessa två ingredienser i skålen med zucchini.


Ta äggen och slå dem. Långsamt, tillsätt mjölet under omrörning. Det är viktigt att inte sluta göra det tills du får en tunn lite tung deg. 


Lägg till en nypa salt och tömma allt tillsammans i behållaren med zucchini , persilja och vitlök. Blanda allt.

Det viktiga nu är att vara smart nog för att göra söta rundade form pannkakor. Eftersom jag är inte så duktig med det, tog jag en kastrull som hjälpte mig att nå huvudmålet haha! Min är 10 cm diameter. Värm olivolja i pannan och tillsätt 2 msk degen. Gör den trevliga rundade formen och koka den i 2 minuter på varje sida. Upprepa processen med den kvarvarande degen tills den är slut.


 

Nu har du fått din zucchini pannkakor! Men om du vill lägga till ett kännetecken för texturer och temperatur till din maträtt, du kan göra följande enkla och läckra yoghurt sås för att gå med pannkakor. Blanda yoghurten med en tsk olivolja, en nypa salt och en annan tsk oregano.

Servera pannkakorna varma med yoghurt sås isär och njuta av det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...