2013-12-01

Snabb Smörkakor :: Galletas de mantequilla rápidas

Jag har provat en hel del recept att göra bra fina smörkakor och jag har alltid hamnat att leka i köket i timmar och, jag är ledsen, jag kan inte tillåta det .

Här kommer jag att dela med er den bästa och snabbaste recept jag någonsin har försökt (för tillfället). Jag fick det från boken
Chocolate (som du kan hitta i Natura-butiker butiker i Spanien). En gång vaknade jag sugen på något sött och speciellt till frukost och jag bakade dem i mindre än 40 minuter !

Säg mig, känner du inte för att baka dem direkt? Jag tror att det är det perfekta receptet för de kommande julmat att göra med barnen!

Ingredienser

  • 200 gr smör
  • 350 gr av mjöl
  • 2 msk kakaopulver
  • 140 gr socker

Elaboration
Först av allt, sålla den mjöl och kakao i en stor skål (jag brukar alltid att använda kristall i stället för plast eftersom jag är lite paranoid och jag tror att plast kan lämna några dåliga fläckar haha). 


Sedan tillägg smör och knåda alla ingredienser med händerna tills du får en konsistens av ströbröd. Lägg till lite mjölk om det är nödvändigt.
På ett mjölat bakbord, sträcka degen i 1 cm blad. 

Nu är det dags att låta din kreativitet flyga iväg! När jag vill göra allt snabbt och enkelt, jag gör fina kakor med mina super originell vinter skärare! ( Jag säger "originell" för att de är från Ikea och komma in i en färdig uppsättning, men de är söta ändå ;) .
Om du inte vill spendera pengar på det, välj en liten kopp, satte den upp och ner på degen, tryck och du kommer att få en rund vanlig kaka.


Placera kakorna på bakplåten.

Baka kakorna i ugnen i 30 minuter (tidigare uppvärmd vid 180ºC). Kom ihåg att det beror på ugnen du har så det är alltid bra att ta en titt ( och luktar!) Efter de första 15-20 minuter för att kolla hur det är på gång .

Ta ut dem ur ugnen och visa dem i ugnställ fack och strö socker över kakorna.
Jag gjorde dem med kakao, men du kan lämna dem utan den och, sedan, blöta dem i svart eller vit choklad, tillsätt lite sylt, något du bara kan tänka på!

En sak till: äta dem! Men var försiktig, de är för lätta att baka dem snart igen ;)



Font: Chocolate 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...