2014-01-05

Svenska mat kapriser :: Golosinas suecas


Vad är det bästa sättet att fira något? Att ha en god måltid med dina favorit personer! Så, det nya året 2014 kommer vi att fortsätta matlagning för att njuta av glädjen som maten ger er.
Först av allt, jag önskar att du hade en riktigt God Jul. Vi hade verkligen det! Och vi har samlat med vår älskade familj och vänner runt bordet som alltid är den bästa delen av säsongen faktiskt.
För det andra, tack för att vara på den andra sidan av skärmen som läser min blogg. Vi kommer att ladda upp fler och fler recept, restauranger recensioner och saker som händer i vår spanska köket och ... Min tålmodiga pojkvän kommer att översätta till svenska om du kanske vill läsa bloggen på det språket .
För ögonblicket, jag visar dig alla fantastiska mat kapriser min pojkvän fick för hans födelsedag. De kom direkt från Sverige och vi älskade det! Det förde tillbaka goda minnen från åren min pojkvän bodde där och jag var så stolta över att smaka nya saker!
ARTIKLAR

 PEPPARKAKOR
Ingefära små hjärtan. Du vet att jag nämnde att min favorit pepparkakor är från Annas , men jag kan vänta med att ge dem ett försök ! ( med min pojkvän tillåtelse , förstås ;)





JULE NISSE & KEX 
Jule nisse är en fluffig, tvåfärgad skumtomte med smak av jordgubb. Svenskar är så pigg på julen grejer och de bryr sig om att föra den till ditt hus även i marshmallows!

Kex är i grunden ett chokladkex med en våffla mönster på framsidan. Du kan nog hitta liknande artiklar i ditt land men det här är bara ... svensk ;)



GODISHUSETDenna lilla vackra stuga gör mig bara påpeka igen att svenskar älskar julen och de verkligen byggt upp vackra saker. Denna lilla pappers hus fylldes med svenska godis från Malaco (ett  svenskt märke av konditorivaror), Bilar, Rox och Fox.
Malaco är en av Sveriges mest kända godismärken. Både innehållet och påsen design med apan , giraffen och papegojan är sanna svenska klassiker i godishyllan. De är små tabletter av Zoo i en låda. Vi hade också den fruktlåda.Och slutligen i det lilla huset vi kan hitta Rox (hallon och citrongräs smaksatt godis) och Fox (vanlig citron smaksatt sådana) .
BILAR 
Dessa små bilar är de mest populära mjuk frukt smaksatta godis över hela Sverige. De små marshmallow bilar marknadsförs som "Sveriges mest köpta bil" . De är verkligen beroendeframkallande! Min dada verkligen ÄLSKADE dem till den grad att varje gång vi flyger till Sverige måste vi ta med honom 3-4 lådar av Bilars.



KAVLI SMÖRGåSPåLÄGGJag vet att detta är ett norsk märke men jag hittade den i Göteborg. Egentligen ICA har fått en enorm skåp med alla dessa "livsmedel tandkrämer" hänga på där. Det finns så många smaker och smaker och när du stannar framför det kan du knappast avgöra vilken som tar hem först. Det finns ost, kaviar, majonnäs och salladsdressing.Vår är räkost och ädelost.



JULKNÄCKEBRÖDDetta är en bakad jul kryddad vete knäckebröd som fungerar perfekt med alla pålägg som nämnts ovan. Det är krispig och du kan antingen äta det med något annat, eller som en liten snack mellan timmar. Jag bara älskar det.





JULMUST APOTEKARNESJulmust är en läsk som huvudsakligen konsumeras i Sverige runt jul. Tänk på att konsumtionen av Coca - Cola minskar med så mycket som 50% under julen på grund av denna dryck (! ) . Galen! Det här är som David mot Goliat haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...