2014-02-16

Ägg på potato trumman :: Huevo frito sobre timbal de patata

Fina skinnjackor , högklackade skor , lyxiga smycken , vi alla gillar att bära fina saker från gång till gång , men låt oss vara ärliga : vårt dagliga liv bygger på basvaror. Och samma sak händer med mat. Däremot kan basvaror ibland betyda repetitiva tråkiga måltider och vi tycker inte det, har jag rätt?

Idag är vårt mål och vi kommer att laga grundläggande ingredienser i en välsmakande trevligt sätt.

Ingredienser (2 personer)

  • 500 gr av potatis 
  • 60 gr av chorizo
  • 50 gr av bacon
  • 1 sked av paprika
  • 2 ägg


Elaboration
Först av allt, skala potatis, skär dem i bitar och koka i 15 minuter tills de mjuknar.

Noggrant sila dem och visa i en djup tallrik. Ta en gaffel och krossa potatis tills du får en puré. 

Lägg den åt sidan och låt oss gå till nästa steg.

Eftersom chorizo ​​är för fet jag rekommenderar att använda en plastskärbräda istället för en av trä för att skära produkten på den. I annat fall kan plikt för rengöring vara lite tråkigt.
Skär en fin bit chorizo ​​och genast skära den. Nu , gör samma sak med bacon . Denna gång ( som jag gjorde med getost , äpple och bacon aptitretare ) köpte jag den redan skurit i små remsor så jag sparade ett steg ;)

Sätt lite olivolja i en stekpanna och stek chorizo ​​och bacon i 2 minuter. Som jag nämnde tidigare ,är chorizo ​​tillräckligt fet för att spara att lägga till extra olja i denna maträtt . Vid stekning kommer du att märka att köttet kommer att lämna sin egen olja så det blir nog för matlagning.
När du ser chorizo ​​har fått en gyllene utseende , tillsätt paprika och blanda i 1-2 minuter. 


Lämna inte blandningen i pannan för länge eller paprika fastnar i pannan och kommer att få bränd. Genast efter 1 minut, tillsätt krossade potatisen och blanda tills paprika ger den röda färgen till potatisen. 

I en annan pannan stek 2 ägg avskiljbar.
Kockar säger alltid att förutom att göra en god maträtt du måste fokusera på presentation och , mina damer och herrar vi alla vet att vi äter från våra ögon. Från detta recept kan du se att jag har använt grundläggande ingredienser som du lätt kan hitta i ditt skafferi. De viktigaste är att ge dem ett trevligt utseende. I detta tillfälle köpte vi en form så att det ser fint ( ja, jag var bakom denna lilla metall sak för länge nu!).
Visa mögel i plattan du ska servera maten. Fyll den på halva vägen. Sätt metallringen bort och krona potatiskaka med ett ägg på toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...