2014-03-02

Grillad rädisor :: Rábanos asados

När du har en fruktträdgård och du bara låta saker växa (ni vet, på samma sätt som det hände århundraden sedan innan vi alla ville få saker att växa snabbare och äta mat ur säsongen) kan du sluta med massor av samma grejer vid samtidigt.

Och ja, planterade vi rädisor och TONER av rädisor kom upp. Alltför många för att kunna äta det i mina sallader åtminstone du inte vill vara en kanin i 2 veckor eller så. Eftersom jag inte vill kasta bort dem (vänner, ALDRIG kasta mat bort), jag sökte efter ett recept för att laga dem på något sätt, och jag hittade den här från DIRECTO AL PALADAR och jag blev inspirerad! ( Jag har ändrat några saker dock)

Det är en mycket speciell mellanrätt för ditt kött (jag skulle inte matcha det med fisk eftersom det är för veggie ).

Ingredienser

  • 1 kg rädisor (jag sa att de var för många haha!) 
  • 30 cl olivolja
  • Oregano
  • Persilja
  • Svartpeppar

Elaboration

Mat från fruktträdgård kommer ut smutsiga. Med smutsiga menar jag med marken, så det första jag gjorde är att sätta rädisorna under vattnet för en snabb tvätt.
Skär stjälkarna från toppen och botten för att sluta med en ren rosafärgad liten boll.


Sedan sätta alla rädisor i en behållaren och blöta dem i vatten. Lämna dem i ett par minuter och sila. I samma sil, vattna dem en gång för att se till att du bli av marken. Om du behöver repetera processen , gör det , vi vill inte äta jord ;)


Nu, skär rena rädisor i fyra bitar för att göra dem mindre och lättare att ätas, och visa dem i en kristall tallrik.


Som för smaksättning, kommer vi att sätta olivolja, oregano, persilja och svartpeppar i en liten skål och blanda ihop allt. Låt det i cirka 15' att låta aromer syra.


Mängden av kryddor beror på hur mycket du gillar dem. Jag lägger personligen få peppar men mycket oregano.

Sprid den oljiga blandningen på rädisor och introducera dem i ugnen , som tidigare värmdes vid 180oC .

Laga dem i 30 minuter. Du kommer att märka att de är klara när intensiteten av den rosa färgen sänker.

Här har du en mellanrätt för dina måltider! Du ser det är speciell och annorlunda, varför inte prova det här ut ? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...