2014-03-30

Lax kuber :: Cubos de salmón

"Beställ något du kan inte, du vågar inte eller du känner inte för att laga den hemma".

Detta uttalande kan låta lite som jag var från landet, men det fungerar perfekt för mig när jag kliver på en restaurang.
Enlight min åsikt, detta är en chans att smaka alldeles för många intressanta livsmedel och maträtter.



Men ibland är det bara om att blanda enkel mat med enkla ingredienser och göra det smaka läcker. Egentligen detta recept är en av de rätter som vi hade i en restaurang och så enkelt som det är att jag laga det själv för att ta med den till ditt kök. Njuta av!


Ingredienser (2 personer)

  • 130 gr. av lax ( jag köper dessa premium gourmet lax rygg som är benfria )
  • Senap
  • Grovt havssalt



Elaboration
 Packa upp laxfilé och visa den på ett bräde. Med en skarp kniv, skär symmetriska kuber (2-3 cm vardera). Med mina 130 gr lax jag skär 6 kuber.
Nu, greppa plattan som du vill tjäna in och försiktigt, lägg senap. Du behöver inte nödvändigtvis göra en rak linje, eftersom vi kommer att spridas över hela plattan med en matlagning borste. Jag valde en liten borste för att jag ville vara mer ackurat.
Fint, ställ in laxen precis på senap tjock linje. Fint, ta några korn salt och lägg på varje lax kuben. Jag personligen lägger tillräckligt med salt så var inte rädd, du kan alltid ta bort den från toppen om du tycker att det smakar för salt.
Och det är det! En elegant, chic aptitretare för dina menyer. Plus att du äter fisk som alltid är bra för din kropp ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...