2014-03-09

Matlagning verktyg II: Boc'n' Roll

http://www.rolleat.com/
För åtta år sedan en arbetskamrat sa till mig : " Mina barn kan inte ta sina smörgåsar inslagna i aluminiumfolie längre". Jag var: "Vad?? Förbjöd de det??!?!?!?!". Och svaret var: "JA".

Jag var typ av chockad. Förbjöd? Så ja, skolan skickade precis ett meddelande till föräldrarna och meddelade: "Från och med nu måste barnen ta med sina smörgåsar i återanvändningsbara påsar. Om vi hittar någon unge föra aluminiumfolie till skolan, de kommer att föra den tillbaka hem".


Detta var ett steg för att främja miljöhänsyn och utbilda små pojkar och flickor på att vara "miljövänlig".


Tillfälligtvis kom min mamma vid den tiden med (!Ja , allt hände på samma gång): " Titta vad har jag för dig, du kommer att älska det". Ja: " Välkommen till Roll'eat universum".Och här är vad mamma gav mig vid den tiden:

 

Absolut, jag ÄLSKADE DET! Jag minns att jag var den coolaste tjejen på kontoret föra min smörgås i denna nya påse.Boc'n 'roll är en miljövänlig smörgås wrap som har fått den coolaste design NÅGONSIN. Du kan bära i nästan allt. Det inte läcker  stängs perfekt och du kan tvätta så ofta som du vill. Jag har använt det i många år och det är fortfarande slags ny!


De flesta av dessa typer av wraps har alltid gjort för barn eller tonåring mönster och, du vet, jag var i min 20-talet när jag fick det och det var inte kul alls föra tigrar och ballonger mönster till mitt kontor.Boc'n roll är:

Och dessutom är det ett spanskt företag som jag är helt förälskad i. De har fått massor av andra miljövänliga produkter som du kan köpa. Missa inte deras hemsidan. Jag tänker faktiskt på min nästa själv gåva som kommer att Eat'n out väska.

Är inte det bästa sättet att klä dina mackor?


"Återanvänd och åter-gilla" det, spanska Kitchenetters!


OBS: detta inlägg är inte sponsring.
Jag skrev det bara eftersom jag älskar produkten :-)

 Information:Roll'eat webbplats : http://www.rolleat.com/
Bilder från Roll'eat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...