2014-03-16

Spanska fattiga riddare :: Torrijas

Jag försöker att komma ihag men jag minns inte mig själv att måla ägg till påsk (Spanjorer, har du någonsin gjort det förut ? ) . Vad jag minns är ivrigt på att väntar för Torrijas.

Torrijas är det spanska namnet för Spanska fattiga riddare som vi börjar äta när påsken närmar sig.

Det finns manga recept men jag kommer att dela med er min mors recept.
Hoppas ni gillar det!

Ingredienser ( 10 enheter ) 

  • 1 baguette 
  • 250 ml mjölk
  • 1 ägg
  • 15 ml kanel eller 1 pinne
  • 200 ml olivolja
  • Socker
  • Citronskal

Elaboration
När du väljer vilken typ av bröd jag föreslå att gå till den typiska baguette. Skär den i skivor av 3 cm mer eller mindre och lägg dem åt sidan.


Nu, häll mjölk i en kastrull tillsammans med kanel, socker och citron hud, och koka det. När det kokas, stäng av spisen och ta bort citron och kanel pinne om du använde det. Låt den svalna.


Det är dags att dra brödskivorna i mjölken! Visa brödet i ett teckensnitt och tömma mjölken. För att se till att brödskivorna är ordentligt blöt, lämna dem i ett par minuter, och efter, vänd om och lämna dem i en minut mer.
Samtidigt slog ägget.


Vi är nästan klar! Nu  ta en kastrull och värm olivolja. Ta en blöt brödskiva, doppa i ägget och stek den direkt. Lämna det där tills du får en gyllen/brun färg som bilderna visar och sedan, lägg det åt sidan i en pappershandduk för att bli av olje överskottet. Upprepa processen med bröd kvar (Det kan vara lite tråkigt men resultatet är värt ;-) )


Slutligen, medan Torrijas är fortfarande varm, sprid lite socker på dem och låt den smälta. Du kommer att lägga till den söta aning till den mjölkiga bröd!


Och  KLART! Nu, sitt ner och njuta av den spanska påsken dessert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...