2014-04-27

Avokado vingar med kryddig sås :: Alitas de aguacate con salsa picante

På senare tid har jag blivit en avokado stort fan. Det började med att smaka denna mat för första gången i sallader, då det kom i sushi och senare bestämde jag mig för att äta det som ett substitut för kött och minska förbrukningen av den sista.Men jag är lite vilse på hur man lagar den , trots de typiska recept ( sushi , sallader , guacamole , etc ) . Surfa runt jag hittade den kommande receptet och jag var bara tvungen att prova detta!Allvarligt : det är jättegott ! Jag bytte några ingredienser , men ändå ! Vill du prova det här också?Ingredienser

  • 2 Avokado
  • 150 gr. av ströbröd
  • 40 ml . citronsaft
  • 125 gr . av yoghurt
  • 2-10 droppar Tabasco ( pepparsås )
  • Svartpeppar

ElaborationDet finns två grundläggande steg : ordna avokado och göra såsen att doppa dem i.Först av allt, förvärma ugnen 200oC. Följ genom att skära avokado på mitten och gör fyra remsor för varje del. Med en kniv, bli av huden och visa avokado i ett uppläggningsfat.




Sedan spred citronsaft på avokado. Jag använde min Lékué Citrus Spray (det fungerar fantastiskt!) Och jag spraya på varje bit.
Nu, dopp i smeten alla avokado vingarna i ströbröd och placera dem på ugnsplåten, som förut täckte du med folie. Presentera dem i ugnen i 10-15 minuter.
 
Då kan du börja att förbereda såsen. Töm yoghurt i ett skål och tillsätt svartpeppar och Tabasco. Jag föreslår att du tillsätta några droppar först, kolla hur kryddig det smakar och sedan lägg några till om du känner för. Blanda ihop allt och det är gjort!
Slutligen, ta avokado vingar ut från ugnen och du är redo att njuta av dem.


Hoppas ni gillar det nya recept!


Font: Originell recept är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...