2014-04-20

La Toga - Murcia

Hoppa in en bar i Murcia innebär för mig att äta vid disken, det spelar ingen roll om det inte finns en pall att sitta ner. Diskarna är livet: de bjuder in att tjitt chatta med någon beställaren, begära rekommendationer mat till bartendern, kolla hur de fixa din maträtt, se vem som kommer in och vem som kommer ut. Bli en del av baren livet faktiskt.

Förra gången var jag i
Murcia jag beslutat att flytta ut från La Plaza de las Flores, var är min måste-ha -området att ha fantastiska tapas. Vi bestämde oss för att prova nya platser och vi hamnade i La Toga.

La Toga är en bar nära Lagen Universitetet och det är roligt eftersom Toga betyder domare mantel på spanska  Det är den typiska universitets tapasbar men mer elegant till den grad att du inte hittar den bullriga bar massor av studenter som talar upp mycket och du inte känner sig som en främling inne (främst på grund av skillnaden mellan kunder alder).


Förutom alla dessa goda punkter, kan du hitta de tre mest värdefulla en: varietet, kvalitet och pris. Disken är fullt av finna små bitar som du direkt kan välja (ca 1-2 €). De är De är de snabbaste och billigaste tapas att äta. Men om du känner för varma tapas och högre kvalitet, du kan gå till dyraste såsom solomillo (jag rekommenderar det!) Vilket kan kosta 4€, vilket inte är dyrt alls!


Som ni kan föreställa er, vi hade massor av tapas , alltid med kall utsökt öl. Här är en liten album av alla de rätter som vi hade:

 
Val av tapas
                      Marinera, en av de mest populära tapa i Murcia bas på tonfisk sallad med ansjovis

                        Estrella de Levante är ölen från Murcia och den produceras i samma stad.

Enligt min asikt, nyckeln i denna bar är att bjuda god kvalitet tapas i en trevlig ambient för litet pris. De bryr om rotation istället vinstmarginal och, mina damer och herrar, i dag ekonomisk situation, är detta en av de nästa affärsplan.

La Toga
Plaza Universidad, 1 bajo
Murcia
Telf.: +34 868 940 895
La Toga (Tripadvisor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...