2014-05-25

Choklad och mandlar dumplings :: Empanadillas de cocholate y almendras


Kan ni föreställa er söta dumplings ? Oh ja! När hittade jag detta recept jag klandras mig själv för att inte kunna den recepten tidigare. E-f-t-e-r-s-o-m det är så lätt.

Jag tror att de är perfekta att springa ifrån dessa ofta används kako , kex, teacakes osv . Det är ett originell dessert att erbjuda dina gäster. Dessutom är plockmat min favorit eftersom ingen störs av andra mat ;-)


Ingredienser (10 enheter)

  • 10 rå 
  • 100 gr choklad
  • 30 gr mandel
  • 1 ägg
  • Florsocker

Elaboration

 Först av allt gör vi fyllningen. Ta tag i mandel och låt oss krossa dem. Du kan göra det på så många olika sätt från att använda en kaffekvarn eller till och med händerna för att bryta dem. Dock använder jag en mycket katalanska/spanska verktyg: mortel ( jag personligen använder den vid allioli).

Nu kommer vi att ge chokladen lite värmeslag eftersom vi vill hålla vätska. Vi vill bara konsistens som tillåter oss att blanda med mandel (OBS : lägg lite smör här om du vill att det ska smaka saftigare). Sätt chokladen i mikrovågsugn 30 sekunder eller lägga den i ett vattenbad. Jag använde det andra alternativet eftersom den är bättre för att kontrollera konsistensen jag verkligen vill.

Töm choklad och mandel i samma behållare och blanda ihop.
 
Förbered rån i långpanna. Placera dem på bakplåtspapper för att förhindra dem att fastna. Nu, med en liten sked, tillsätt en matsked av choklad och mandlar blandningen som vi har tidigare gjord. Vik rån och tryck på kanterna med en gaffel för att förhindra utbredning. Detta steg är mycket viktigt. Se till att de är ordentligt stängda.
Slutligen slog ett ägg och måla ytan på varje dumpling. Baka i förvärmd ugn vid 180°C under femton minut.
Ta ut dem när de är brynt och låt svalna de något.

Slutligen, strö over mycket florsocker och de är redo att smaka!


Hoppas du gillade den här nya recept :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...