2014-06-22

Ägg i skinka kopp :: Huevos sobre una tulipa de jamón

Månader sedan såg jag detta recept på internet och jag tänkte hur elegant dessa grund livsmedel var visat upp.

Det är bara ägg och skinka, men denna underbara presentationen känns som du äter den mest glamorösa tallriken.

Njuta av!

Ingredienser (2 enheter)

  • 4 skivor av skinka 
  • 2 ägg
  • 3 blad av basilika
  • Svartpeppar
  • Hackad vitlök

Elaboration


Välj en form för att göra tulpaner. Jag tog tag i en silikonform eftersom det är lättare att urforma. Som jag gjorde, kan du använda din muffins mögel ;-)
Lägg en droppe olivolja (eller en lite smör) på varje form och spridda över hela lilla behållaren så att skinkan inte fastnar.


Nu, täcker varje kopp med 2 skivor skinka. Se till att den är helt täckt, annars ägget kommer att spridas runt om (min gjorde ...).


Snabbt, bryt äggen i skinka koppar och lägg dem direkt i ugnen, som tidigare har förvärmd vid 200oC. Baka dem i 13 minuter.
Under tiden, hacka basilika.


Efter 13 minuter, ta av plåten och låt ägg och skinka tulpaner svalna lite. Du kan  uttnytja dessa tiden och krydda med basilika, svartpeppar och vitlök.

Urforma när du känner att du inte kommer att bränna dina händer och du kommer att vara redo att äta dem!

Hoppas du njutar av detta recept och, förresten, jag är ledsen för att inte nämna det informationskällan där jag tog det här receptet från, men jag kan inte komma ihåg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...