2014-06-15

Melon och getost strudel :: Milhojas de melón y queso de cabra


Jag vet inte vad ni tycker, men för mig, jag känner inte som att äta krämiga efterrätter eller ens någon form av tårta på sommaren. Det bara inte tilltalar mig. Jag behöver något ljusare, fräschare. Men, naturligtvis, är frukt bara lite tråkigt.

Jag tänkte på kakor, fruktsallader och andra saker när jag tänkte: varför inte göra en frukt och ost strudel?

Så enkelt men så läckra! Här har jag lagt receptet (jag valde melon!). Njut av det!
 

Ingredienser (2 enheter)
  • 300 gr.of melon 
  • 50 gr. av getost
  • 5 gr. socker

 


Elaboration

"Rensa" melonen genom att ta bort fröna. Nu skär 4-5 skivor (beroende på längd, naturligtvis) på 0,5 till 1 cm vardera.


Ta en skiva, bli av huden och gör 4 st, ca 5 cm vardera ett. Gör samma sak med följande skivor. Sätt melon åt sidan och gå för osten. Skär den i skivor och hålla den för att börja bygga strudel.


För att göra allt enklare, kommer vi att bygga strudel med en ringform. Först täcker din bakplåt och visa formen där. Fyll i den med det första lagret av melon. Bygg den andra en med getost och hamnar genom att täcka strudel med ytterligare ett lager av melon.


När detta är gjort, ta ut forment. Upprepa hela processen för att göra den andra strudel. Slutligen sprida socker på dem båda och sätta brickan i ugnen, som tidigare förvärmd vid 150oC. Koka dem i 10-15 minuter.

Serve kallt.

Friska dessert för detta snart sommardagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...